Autocontrolul – o parte vitală a conducerii?

Art 11 Autocontrolul

Managerul Vânzări și Liderul echipei de vânzări sunt conducători de oameni (când spun Manager înțeleg mult mai mult decât șef!).

Și unul și celălalt își lasă adânc amprenta personală în evoluția grupului de oameni subordonat, și unul și celălalt generează rezultate remarcabile în creșterea vânzărilor.

Mă bucur să ne întâlnim sau să ne reîntâlnim şi îţi sunt recunoscător pentru minutele pe care le vom petrece împreună pe această cale.

Dar, aici, apare o primă diferențiere majoră între Lider și Manager – rezultate remarcabile sunt apanajul numai al managerilor performanți pe când acestea fac parte integrantă din ceea ce numim Lider.

Iar diferența radicală pe care o înțeleg între Lider și Manager este determinată de intensitatea valorilor morale pe care se clădesc fiecare.

Nu spun că Managerul performant nu are sau nu deține valori morale sau este imoral, spun că, în cel privește pe Liderul echipei de vânzări, valorile morale reprezintă crezul său, identitatea sa, felul său natural de a fi și a face.

De aceea am dezvoltat în articolele anterioare caracteristicile Liderului echipei de vânzări, trăsăturile sale distinctive: responsabilitate, autenticitate, profesionalism, integritate, atitudine pozitivă, viziune, antrenabilitate.

Nu spun că Managerul performant nu are sau nu deține astfel de caracteristici, spun că, în ceea ce îl privește pe Liderul echipei de vânzări, le posedă în totalitate și acestea îi conduc faptele, gândurile și vorbele.

ART 44 ”Fundatia”Iar de aici, din aceste caracteristici, se dezvoltă și autoritatea fiecăruia în relația cu subalternii: cea conferită doar de funcție, pentru Managerul performant și cea bazată  pe influență, prin valori morale, pentru aducerea valorii în viața subalternilor, autoritate morală,  pentru Liderul echipei de vânzări.

Am scris aceste articole din două motive:

 1. avem nevoie ca de aer de Lideri ai echipelor de vânzări dacă, chiar credem, că mai este o speranță de a trăi minunat (așa cum, de altfel, merităm din plin!) în lumea vânzărilor din România.

2. sunt convins că orice Manager Vânzări performant poate fi Lider al echipei sale, că este capabil de acest salt calitativ imens în conducerea oamenilor, că are toate resursele interne necesare transformării.

Totul se rezumă doar la definirea necesității personale de a o face.

Până nu avem necesitatea conturată, clarificată, sedimentată – orice vom întreprinde, o vom face ”cu frâna de mână trasă” sau, cum ”minunea ține trei zile”, mai devreme sau mai târziu o vom abandona.

Dacă vrem schimbare, atunci , hai să vedem, care sunt posibilitățile fiecăruia pentru a-și statua, însuși, poseda, dezvolta aceste valori morale.

Care sunt instrumentele pe care le avem la dispoziție?

Art 11 AutocontrolulControl

Sunt multe lucruri pe care nu le putem controla: comportamentul altora, lucrurile pe care viața ni le aruncă în față iar lista poate continua cu părerile tale.

John Maxwell spune: Niciunul dintre noi nu deținem controlul asupra vieții dar deținem controlul asupra propriei persoane, deciziile pe care le luăm, gândurile pe care le avem…

Am curajul să cred că autocontrolul este unul din cele mai importante instrumente pe care le avem la dispoziție pentru a ne modela, dezvolta, cizela caracteristicile care ne favorizează în devenirea ca Lideri.

(Am ales această denumire de instrument pentru că mi se pare cel mai sugestiv cuvânt prin care să definesc, foarte pe scurt, căile, formele, metodele concrete de lucru – DEX: INSTRUMÉNT, instrumente, s. n.  2. Fig. Persoană, forță, lucru, fapt de care se servește cineva pentru atingerea unui scop).

Dar până la autocontrol, ce este controlul?

DEX: CONTRÓL, controale, s. n. 1. Verificare permanentă sau periodică a unei activități, a unei situații etc., pentru a urmări mersul ei și pentru a lua măsuri de îmbunătățire. ♦ Supraveghere continuă (morală sau materială); stăpânire, dominație. ♦ Verificare, dirijare a propriilor gesturi și mișcări. 

Cu alte cuvinte (și este strict legat de capacitatea mea de cunoaștere și și înțelegere!), aș reduce CONTROLUL la această schema simplă:ART 11 Autocontrolul_controlul

Dincolo de definiția din dicționar, care este rolul, rostul, importanța controlului? Cui și cum folosește?

Eu, în afara perfecționării, nu văd cum poate să fie eficient și util controlul!

Doar coercitiv, în forță, bazat doar pe sancțiuni, controlul este apanajul autocraților sau, de ce nu, dictatorilor!

Deși este un stil împărtășit de mult prea mulți șefi (vătafi!) ai echipelor de vânzări din această țară eu nu-l agreez deloc! (de aceea spuneam că este o criză acută în România de Manageri Vânzări și, mai mult, dramatică de Lideri ai echipelor de vânzări!!!!!!!!).

Am curajul să cred că orice control, de orice tip și de orice formă, merită să să fie doar un act cerebral și să aibă o componentă majoră educativă.

***

Te rog, ajută-mă, crezi că este corectă această credință a mea?

***

Construiește-te!

Iar dacă, chiar ți-a plăcut ce ai citit, te rog dă  Imi place și  „trimite-mă” pe Facebook-ul tău !

Iar dacă unul din principiile tale este de a ajuta oameni, uite ce îţi propun!

Trimite adresa acestui articol, http://powerway.ro/autocontrolul-o-parte-vitala-a-conducerii/, prietenilor sau cunoscuţilor tăi şi dă-le posibilitatea să citească.

Dacă îţi vor transmite înapoi un „Mulţumesc” respectă-i, preţuieşte-i, strânge relaţiile cu ei pentru că sunt oameni care au valori morale. Dacă nu …

by administrare

Mulţumesc pentru vizită şi mă bucur să te cunosc, cel puţin pe această cale! Numele meu este Aurel Boncioagă şi sunt „de vânzări” şi în vânzări din 1994 de când am demisionat din Armata Română (am fost ofiţer MapN, iar ultima funcţie a fost de lector universitar în Institutul Militar de la Braşov).

4 thoughts on “Autocontrolul – o parte vitală a conducerii?

  1. SIRBA MARIUS says:

    Buna seara, cata dreptate aveti, dar din pacate in piata este altfel, si anume……..un manager sau un lider de vanzari cum il numiti d-voastra , nu prea mai are ce sa caute in firmulitele deschise de” marii patroni” care nu au vandut in viata lor o gogoasa. “stiti sunteti prea in varsta” in cel mai bun caz, in cel mai rau nici nu te baga in seama cu tot cu CV-ul tau.
    Asta este situatia din ziua de azi.
    Cu stima Marius Sirba.

  2. Aurel says:

    Domnule Sirba,
    1. In privinta celor care nu au vandut in viata lor o gogoasa, aveți dreptate, sunt multi, poate mult prea multi, din aceasta categorie.
    2. In schimb, ceea ce știu foarte bine este că sunt destul de mulți proprietari care „râvnesc” să găsească un Manager Vânzări adevărat.
    Despre acest tip uman, este ca în vânzări: trebuie căutați și găsiți pentru „a bate palma”.

  3. Nour Ionescu says:

    Intr-adevar, sunt de acord cu faptul ca exista o criza de manageri si lideri de vanzari in Romania. Cred ca aceasta se datoreaza faptului ca posturile respective sunt ocupate de asa zisi “politisti” sau cum i-ati denumit mai sus “vatafi”, care se pare, sunt mult mai pe placul patronilor sau directorilor generali. De ce? Pentru ca acestora din urma li se pare ca din momentul in care te-au angajat si-ti dau un salariu, trebuie sa uiti ca mai traiesti si pentru tine, tot timpul trebuie sa fii la dispozitia lor. Iar cand se masoara rezultatele, tu ca manager al echipei de vanzari, trebuie sa faci in asa fel incat nici unul din oamenii din echipa sa realizeze tot target-ul. Altfel esti considerat slab. Sau target-ul a fost prea mic.

  4. Aurel says:

    Domnule Nour,
    Sunt convins că aveți argumente pentru ultima frază și ultimele două propoziții dar, cu permisiunea dumneavoastră, dați-mi voie să nu fiu de acord cu acestea.
    În fond un Manager Vânzări adevărat organizează, planifică, conduce și controlează cu maximul său posibil (este măsura mulțumirii sale profesionale iar rezultatele echipei o validează sau nu!).
    Ceea ce cred cu putere este că un Manager Vânzări există în fruntea unei echipei de vânzări pentru „a băga” cât mai mulți bani în buzunarul subalternilor. Altfel ….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *