Clasicul clasicilor în vânzări: Mi-a spun mie un client, o dată, …

images

images

Săptămâna trecută, ședință lunară de vânzări. Printre altele, Managerul Vânzări prezintă o acțiune de făcut în noiembrie
pentru creșterea vânzărilor.

Nici nu a terminat ce avea de spus și un Agent Vânzări intervine, destul de hotărăt:

–  Câțiva clienți de-ai mei, nu vor …..

A urmat un scurt dialog:

–  La câți clienți te gândești când spui … câțiva?

–  Păi… ăăăă… la 4!

–  Din câți?

–  104!

Uauuuuu! 4 din 104! 3,84% !!!!! Incredibil!

Cui îi pasă de 3,84%? Cât poate să influențeze îndeplinirea planului de vânzări acest insignifiant 3,84%? Cum de acorzi chiar și câteva secunde pentru a te gândi la acest banal 3,84?

Prieteni, hai să ne ocupăm de treburile serioase în vânzări, de 96,16% !!!

Să nu ne mai pierdem vremea cu astfel de „judecăți de valoare”, cu false convingeri care distrug atitudinea pozitivă, personală și a grupului, să dăm la o parte câteva „uscături care ne împiedică să vedem pădurea” și chiar … să muncim în vânzări!

Avem o piață, 96,16 %, ce facem cu ea, asta-i întrebarea…..

*****

TU ce părere ai?

by administrare

Mulţumesc pentru vizită şi mă bucur să te cunosc, cel puţin pe această cale! Numele meu este Aurel Boncioagă şi sunt „de vânzări” şi în vânzări din 1994 de când am demisionat din Armata Română (am fost ofiţer MapN, iar ultima funcţie a fost de lector universitar în Institutul Militar de la Braşov).

2 thoughts on “Clasicul clasicilor în vânzări: Mi-a spun mie un client, o dată, …

  1. Denis says:

    Ca manager de vanzari de cca 15 ani am invatat ca FIECARE CLIENT CONTEAZA. Trebuie sa ne aplecam si sa ascultam fiecare client. Este mai important sa crestem si sa avem in portofoliu clienti diversi. Nu conteaza numarul si greutatea cu care il convingem pe client sa cumpere – conteaza sa facem vanzari catre clientii cu un potential de achizitie cat mai mare.

    • administrare says:

      În privința ultimei părți a comentariului dumnevoastră – clientii cu un potential de achizitie cat mai mare, gândim la fel. Cred că – fiecare client contează – este doar un slogan bun pentru marketing, viața în vânzări este puțin diferită: cât contează un client rău platnic, în general și cel la care costurile pe care le faci pentru recuperarea banilor sunt aproape cât profitul? Cât contează un țepar? Dacă faceți o anliză pe tipuri de clienți, cât contează clienții de tip C sau D?
      Cred că afirmația corectă ar fi – fiecare client profitabil contează!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *