Doza lunară de încredere

Front view portrait of four business executives jumping with arms raised

Şedinţele lunare de vânzări, sunt neîndoielnic cadrul şi momentul potrivit pentru Managerul Vânzări de a-şi exercita maximul său de influenţă asupra oamenilor săi de  vânzări. Dacă această influenţă este pozitivă sau negativă este doar alegerea Managerului Vânzări! Este incredibil cât de mult înseamnă această alegere, decizie, pentru echipa de vânzări! Este cea care face diferenţa între echipele care ies după şedinţă hotărîte „să rupă munţii” şi echipele de „curci plouate” care ies în piaţă doar să-şi caute un adăpost!

Mă bucur să ne întâlnim sau să ne reîntâlnim şi îţi sunt recunoscător pentru minutele pe care le vom petrece împreună pe această cale.

După ce prin partea consistentă a şedinţei, „miezul” acesteia, am urmărit să dam „putere mentală” oamenilor noştri de vânzări aplicând pentagonul puterii manageriale astăzi,

Front view portrait of four business executives jumping with arms raised --- Image by © Royalty-Free/Corbis

E. Finalul şedinţei lunare (8 – 10 minute)

 

Este vorba de maximul emoţional pe care putem noi, ca Manageri Vânzări,  să îl putem susţine pentru echipa noastră.

1. Finalizarea concursurilor

Despre concursurile pentru echipa de vânzări voi detalia în Subsistemul motivaţional dar este cert că într-o şedinţă lunară se finalizează cel puţin două concursuri: cel săptămânal şi cel lunar.

Acum, doar vreau să insist pe cadrul pe care merită să-l creem. Anunţarea câştigătorilor şi înmânarea premiilor chiar trebuie să fie un moment deosebit. Nu ceva fals, forţat ci, pur şi simplu, oferite din inimă. Este vorba de cuvintele pe care le folosim pentru a-i recunoaşte valoarea umană şi profesională a câştigătorului, dar şi tonalitatea vocii şi gesturile noastre.

În egală măsură este vorba de manifestarea bucuriei întregii echipe pentru campion.

Lasă-i să se exteriorizeze sau determină-i tu să se exteriorizeze pentru aceste împliniri ale colegului de echipă (să aplaude, să strige, să fluiere dacă vor!).

Hai să facem din aceste 2-3 minute, momentul de glorie al învingătorului! Să-l facem să simtă că îl respectăm şi preţuim cu toţii!

(Iar dacă acesta este omul de vânzări care pe tine, de obicei, te supără cel mai mult, să-ţi fie de bine! Cotrolează-ţi emoţiile şi fă-ţi  meseria!).

Ce este foarte important, între puţinele cuvinte care le spui, fă legătura şi cu „miezul” şedinţei, arată-le concret că se poate, dă-le încredere în capacitatea lor de luptători în piaţă!

 2. Anunţarea obiectivelor

Că îi înmânezi fiecăruia o foaie scrisă, că le ai deja scrise pe o foaie de flip-chart acum este momentul să îi duci în viitor!

Uite ce diferenţă uriaşă se poate face la nivelul mental al oamenilor tăi de vânzări în funcţie de cum pregăteşti şi „le vinzi” obiectivele lunii următoare.

Ai avut o şedinţă individuală de planificare în care ai „palpat” nivelul de încredere şi optimism al omului tău de vânzări. Apoi, prin negociere, i-ai transferat vrerea ta în privinţa planului de vânzări. Numic în forţă, nimic vădit doar urmărind acceptarea lui şi convingerea lui că poate.

Acum, după ce am creat entuziasmul adecvat îi transfer într-un cadru oficial obiectivele de atins. Iar dacă acestea sunt cele deja cunoscute de el, le va face parte din hotărârea lui de a fi Campionul lunii următoare pentru a primi onorurile şi respectul cuvenit?

Vezi oare o diferenţă esenţială în „tu trebuie să faci atât, tu atât şi tu atât….” şi acest mod pe care ţi-l propun?

Ce este foarte important, între puţinele cuvinte care le spui, fă legătura şi cu „miezul” şedinţei, arată-le concret că se poate, dă-le încredere în capacitatea lor de luptători în piaţă!

 3. Anunţarea concursurilor şi a acţiunilor de susţinere a vânzărilor

Iar finalul finalului trebuie să fie maximul de entuziam pe care eşti tu capabil să-l generezi!

Vinde-le noile concursuri, vinde-le ce aţi inventat voi şi/sau furnizorii pentru susţinerea vânzărilor! Nu transmite, doar vinde-le! Pune energie şi forţă în cuvintele, vocea şi gesturile tale! Vinde-le!

 Ce este foarte important, între puţinele cuvinte care le spui, fă legătura şi cu „miezul” şedinţei, arată-le concret că se poate, dă-le încredere în capacitatea lor de luptători în piaţă!

Fă-i să freamăte, să trepideze, să vibreze, să vrea să iasă în clipa aceea din încăpere şi să zdrobească piaţa!

Lasă la o parte orice element de organizare sau modul de completare a nu ştiu ce a mai inventat cineva, ai tot timpul să o faci şi pe asta de mâine dimineaţă încolo.

Acum doar pune încrederea lor în ei că sunt capabili de performanţă şi credinţa ta în ei că într-adevăr sunt cei mai buni oameni de vânzări de pe Pământ!

Asta da, e final de şedinţă lunară. O oră acum pentru o lună ce va urma!

***

Tot ce vreau să te rog este să nu arunci imediat la coşul tău de gunoi mental aceste idei ci, până la lunara din APRILIE, doar gândeşte cum ai putea să le foloseşti.

ÎNCEARCĂ şi apoi, hai să vorbim!

Construieşte-te!

PS

Iar dacă unul din principiile tale este de a ajuta oameni, uite ce îţi propun!

Trimite adresa acestui articol, http://powerway.ro/doza-lunara-de-incredere/, partenerilor tăi (distribuitori sau revânzători ai produselor sau serviciilor tale care ştii că ar putea mult mai mult dar debusolarea este strategia lor de existenţă, furnizori care de multe ori te chinuie deşi tu eşti clientul care le plăteşte existenţa), şefilor tăi, colegilor sau prietenilor tăi şi dă-le posibilitatea să citească.

Dacă îţi vor transmite înapoi un „Mulţumesc” respectă-i, preţuieşte-i, strânge relaţiile cu ei pentru că sunt oameni care au valori morale. Dacă nu …

by administrare

Mulţumesc pentru vizită şi mă bucur să te cunosc, cel puţin pe această cale! Numele meu este Aurel Boncioagă şi sunt „de vânzări” şi în vânzări din 1994 de când am demisionat din Armata Română (am fost ofiţer MapN, iar ultima funcţie a fost de lector universitar în Institutul Militar de la Braşov).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *