Doza lunară de putere

STRUCTURA SEDINTEI

Şedinţele lunare de vânzări, sunt neîndoielnic cadrul şi momentul potrivit pentru Managerul Vânzări de a-şi exercita maximul său de influenţă asupra oamenilor săi de  vânzări. Dacă această influenţă este pozitivă sau negativă este doar alegerea Managerului Vânzări! Este incredibil cât de mult înseamnă această alegere, decizie, pentru echipa de vânzări! Este cea care face diferenţa între echipele care ies după şedinţă hotărîte „să rupă munţii” şi echipele de „curci plouate” care ies în piaţă doar să-şi caute un adăpost!

Mă bucur să ne întâlnim sau să ne reîntâlnim şi îţi sunt recunoscător pentru minutele pe care le vom petrece împreună pe această cale.

Dacă în articolele anterioare m-am străduit să-ţi ofer  o sistematizare logică şi cronologică pentru:

– ce este de făcut înainte de şedinţa lunară – 7 paşi simpli de făcut,

– alegerea temei şedinţei – în corelare cu şedinţele individuale şi de grup, zilnice şi săptămânale şi

– introducerea şedinţei lunare – primele 10-12 minute determinante pentru atingerea scopului şedinţei – 5 paşi simpli de făcut,

astăzi,

STRUCTURA SEDINTEID. Miezul (45 – 50 minute)

Alegerea acestui cuvânt, „miez”  care să definească partea consistentă a şedinţelor, în general şi a celei lunare acum, nu este întâmplătoare. Am vrut să sugerez, cât mai puternic posibil sunt eu capabil, rolul acestei părţi în atingerea scopului şedinţelor. „Cuprins”, „Desfăşurare” sau oricare alt cuvânt cred că sunt doar o diluare a esenţei. Miezul este partea din interiorul, centrul a ceva concret sau partea esenţială, fondul a orice altceva.

Dacă Pentagonul puterii manageriale face parte din credinţa ta despre ierarhizarea acţiunilor de făcut ca şi Manager Vânzări, atunci, într-adevăr miezul este cel care-ţi dă şansa să-i dai viaţă. Sunt 45-50 minute în care poţi realiza atât de multe în favoarea oamenilor tăi de vânzări!

Referitor la structura şi modul de abordare a miezului cred că am dat detalii suficiente în Raportul gratuit pe care-l ofer celor care se abonează la acest blog (dacă nu ai făcut-o încă, te rog dă click pe butonul roşu „DA, trimite-mi noile articole” din partea dreapta, sus, a acestei pagini).

(Chiar dacă aţi cumpărat setul de DVD-uri „Vânzătorul profesionist – o realitate” şi nu v-aţi abonat încă, evident că nu aveţi acest cadou pe care vi-l fac din inimă!).

Astăzi vreau să ating corelaţiile dintre structura miezului şi Pentagonul puterii manageriale.

(Iubesc să iau din lumea fascinantă în care trăiesc din 1994, vânzări, informaţii, bucăţi din comportamente, reacţii, atitudini, obişnuinţe, personalitate, etc. umane şi să le pun „cap la cap” pentru a le da un sens. În acest fel vreau să-mi fiu util mie pentru a înţelege memismele mentale ale acestei lumi dar, în egală măsură, vreau să ofer instrumente de lucru celor care consideră autoperfecţionarea ca fiind o parte a întregii lor vieţi. Nu mă interesează să copiez de la nimeni, vreau doar să creez ceva simplu şi eficient, instrumente reale, aplicabile. Iar miezul şi Pentagonul de azi sunt creaţia mea! – Nota Bene: Stimaţi concurenţi, utilizarea acestora şi a celorlalte creaţii ale mele, fără acordul meu scris, presupune rigorile legii!).

De ce-ul miezului este în relaţie directă cu Focalizează-i!. Da, asta urmăresc în primele 10-12 minute ale miezului – să intru în creierul lor şi să li-l duc spre categoria de produse care este tema.

În egală măsură – Dezvoltă-i profesional! – tot ceea ce spun ei şi eu scriu pe tablă sunt avantajele noastre de vânzări pentru această categorie pe care vreau ca oamenii mei de vânzări să le ducă în piaţă.

Cui? (8-10 minute)La fel Focalizează-i!, Dezvoltă-i profesional! dar şi Motivează-i! Din nou interactiv, oamenii mei de vânzări constată că au o piaţă potenţială la dispoziţie şi, de cele mai multe ori, nu este chiar mică sau de neglijat. Ba dimpotrivă, sunt o mulţime de bani de adunat din ea!

 Cum? (în jur de 15 minute, depinde de mărimea echipei) Dezvoltă-i profesional!, Dezvoltă-i uman!, Controlează-i!. Jocul rolurilor este un instrument fantastic de puternic pentru Mangerul Vânzări care într-adevăr conduce eficient o echipă de vânzări.

Iar în subsidiar, Focalizează-i! şi Motivează-i!

Iar dacă vrei să alternezi jocul rolurilor cu altceva îţi ofer o variantă eficientă pentru atingerea cestor corelaţii: setul de DVD-uri „Vânzătorul profesionist – o realitate (Metoda de vânzări-3D)” în care DVD-urile 3, 4, 5, 6, 7 dau, pas cu pas, influenţarea deciziei de cumpărare.

 Cât? (10-15 minute, depinde de componenţa categoriei de produse – temă) Da, 100% este partea mea de Manager Vânzări – Motivează-i! şi implicit, Focalizează-i!.

Cu alte cuvinte, „pun foc pe ei” – avem avantaje de vânzări pentru această categorie – temă, avem o piaţă la dispoziţie pentru această categorie – temă, ştim să influenţăm decizia de cumpărare pentru această categorie – temă, atunci, hai să o facem pe bani mari! În piaţă prieteni/prietene, şi să-i zdrobim! Fără milă, nimănui nu-i pasă de noi!

Atunci, dacă nouă ne pasă de noi, s-o facem!

***

Iar dacă ai ales 2 teme, despre a 2a temă, maxim 10 minute, să vorbească invitatul tău. Dar, să o facă după cum i-ai cerut tu: motivaţional. Bla, bla şi „plâns în buric de milă” să facă cu subalternii lui. În şedinţa de vânzări să vină cu miez motivaţional despre temă altfel, scurtează-i discursul inutil şi nu-l mai invita a 2a oară!

 ***

Tot ce vreau să te rog este să nu arunci imediat la coşul tău de gunoi mental aceste idei ci, până la lunara din APRILIE, doar gândeşte cum ai putea să le foloseşti.

 ÎNCEARCĂ şi apoi, hai să vorbim!

Construieşte-te!

PS

Iar dacă unul din principiile tale este de a ajuta oameni, uite ce îţi propun!

Trimite adresa acestui articol, http://powerway.ro/doza-lunara-de-putere/, partenerilor tăi (distribuitori sau revânzători ai produselor sau serviciilor tale care ştii că ar putea mult mai mult dar debusolarea este strategia lor de existenţă, furnizori care de multe ori te chinuie deşi tu eşti clientul care le plăteşte existenţa), şefilor tăi, colegilor sau prietenilor tăi şi dă-le posibilitatea să citească.

Dacă îţi vor transmite înapoi un „Mulţumesc” respectă-i, preţuieşte-i, strânge relaţiile cu ei pentru că sunt oameni care au valori morale. Dacă nu …

by administrare

Mulţumesc pentru vizită şi mă bucur să te cunosc, cel puţin pe această cale! Numele meu este Aurel Boncioagă şi sunt „de vânzări” şi în vânzări din 1994 de când am demisionat din Armata Română (am fost ofiţer MapN, iar ultima funcţie a fost de lector universitar în Institutul Militar de la Braşov).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *