Final util pentru şedinţele lunare de vânzări

sedinta lunara 5 www.desprevanzari.com

Şedinţele lunare de vânzări reprezintă trecerea de la certitudine (luna de vânzări care s-a încheiat) la viitor (luna care urmează). Este un azi foarte scurt, de 60 -70 minute, care va face diferenţa pentru următoarele patru săptămâni. Cum va fi saltul mental al întregii echipe de vânzări de la „casa de plată a comisioanelor” închisă la un nou joc, cu miză mult mai mare şi mai tentantă, este doar alegerea, decizia, Managerului Vânzări.

Mă bucur să ne întâlnim sau să ne reîntâlnim şi îţi sunt recunoscător pentru minutele pe care le vom petrece împreună pe această cale.

M-am străduit să-ţi ofer în articolele anterioare întreaga dimensiune a acestei şedinţe vitale pentru orice echipă de vânzări, indiferent cât este de mare sau de mică.

Am curajul să cred că putem să le dăm oamenilor noştri de vânzări continuitate (o ordine logică şi cronologică a actului managerial) prin pregătirea şedinţei şi prin alegerea temei acesteia.

De asemenea, cred cu tărie că suntem capabili să le oferim oamenilor noştri de vânzări, prin aceste şedinţe, suportul mental pentru încă o lună de luptă crâncenă în piaţă prin:

–         recunoaştere – partea de Introducere (10-12 minute);

–         putere – partea de Miez (45 – 50 minute);

–         încredere – partea de Final (8 -10 minute).

 Şi toate acestea prin prisma acţiunii manageriale conştiente şi responsabile de exercitare a Pentagonului puterii manageriale.

Hai să fim corecţi cu noi înşine şi să acceptăm că 100% nu există (ce-i ideal pe Pământ!). Hai să nu credem că la final,100% din oamenii noştri de vânzări vor cupla şi vor deveni, după o oră, „fiare sălbatice”! În nici un caz! Importantă merită să-mi rămână majoritatea – 60, 70, 80% din echipă a ieşit din încăpere „să rupă munţii”? Cu cât mai mare îmi este procentul, cu atât mai reuşită mi-a fost şedinţa lunară!

Eu nu cred că există metode infailbile, nu cred în panaceu universal, nu cred în perfecţiune. Eu doar cred în oameni de vânzări care sunt capabili de perfecţionare. Iar treaba noastră este de a-i motiva, a-i dezvolta uman şi profesional şi de a-i controla.

Cine doreşte doar conducere în forţă, numai autoritar sau chiar despotic, este treaba lui. Trăim în lumi diferite!

sedinta lunara 5 www.desprevanzari.comF. Acţiunile de după şedinţa lunară

 

La fel de important, dacă nu chiar mai important în unele zone, ca şi şedinţa lunară în sine mi se pare a fi ce facem după terminarea acesteia.

 

 

 1. Afişarea sumarului şedinţei lunare

Este vorba despre foaia de flip chart pe care ai desenat-o în timpul şedinţei. Chiar dacă ai folosit o tablă de scris găseşte-ţi 5 minute şi trece-o pe o foaie mare de hârtie.

SEDINTE-FOAIA FLIP CHART www.desprevanzari.comAceastă foaie să rămână pe perete în încăperea oamenilor tăi de vânzări iar săptămânal, alături să afişezi sumarele şedinţelor săptămânale.

Iar, din când în când, adu-ţi câte un om din echipă în faţa acestei foi!

2. Afişarea şi urmărirea rezultatelor

Ai lansat competiţii, i-ai entuziamat, îşi doresc să fie campioni! Bravo ţie!

Dar dacă nu urmăreşti zilnic desfăşurarea acestora şi nu le comunici zilnic clasamentul totul a fost ceva bla, bla,bla.

 3. Analiza si replanificarea

Ai stabilit obiective clare, precise. Oamenii tăi şi le-au asumat. Până aici este în regulă.

Dar cât timp îţi petreci zilnic pentru a citi cifrele? Cât timp stai de vorbă cu cifrele pentru a le descifra şi intui sensul?

Ele sunt cheia acţiunilor pe care urmează să le întreprinzi pentru grup dar, îndeosebi, individual pentru ca obiectivele să fie atinse.

 4. Şedinţele individuale de influenţare şi de lucru

Aici este o cheie fantastică pentru a realiza integral obiectivele. Este şansa ta de a transfera acţiunile individuale de făcut. Este posibilitatea ta reală de a prelungi efectele pozitive ale şedinţei lunare pentru încă patru săptămâni.

 5. Controlul direct

Numai în piaţă, cu oamenii tăi de vânzări, vei înţelege ansamblul. De acord că analizele sunt bune, de acord că şedinţele individuale sunt bune, de acord cu multe, dar până nu eşti cu omul tău de vânzări la client sau potenţial client, vei înota pe uscat.

***

Tot ce vreau să te rog este să nu arunci imediat la coşul tău de gunoi mental aceste idei ci, dupa lunara din APRILIE, doar gândeşte cum ai putea să le foloseşti.

ÎNCEARCĂ şi apoi, hai să vorbim!

Construieşte-te!

PS

Iar dacă unul din principiile tale este de a ajuta oameni, uite ce îţi propun!

Trimite adresa acestui articol, http://powerway.ro/final-util-pentru-sedintele-lunare-de-vanzari/, partenerilor tăi (distribuitori sau revânzători ai produselor sau serviciilor tale care ştii că ar putea mult mai mult dar debusolarea este strategia lor de existenţă, furnizori care de multe ori te chinuie deşi tu eşti clientul care le plăteşte existenţa), şefilor tăi, colegilor sau prietenilor tăi şi dă-le posibilitatea să citească.

Dacă îţi vor transmite înapoi un „Mulţumesc” respectă-i, preţuieşte-i, strânge relaţiile cu ei pentru că sunt oameni care au valori morale. Dacă nu …

by administrare

Mulţumesc pentru vizită şi mă bucur să te cunosc, cel puţin pe această cale! Numele meu este Aurel Boncioagă şi sunt „de vânzări” şi în vânzări din 1994 de când am demisionat din Armata Română (am fost ofiţer MapN, iar ultima funcţie a fost de lector universitar în Institutul Militar de la Braşov).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *