Stabilizatorul mecanismului acțiunii Managerului Vânzări, în special

ART 17 Valori manager vanzari

Îți doresc din tot sufletul să ai un 2014 așa cum ți-l dorești tu și cum, cred de altfel, că, în noaptea dintre ani, ai gândit că-l vrei și că-l meriți!

 Ne reîntâlnim după câteva săptămâni în care fiecare dintre noi am avut mai mult sau mai puțin pauză. De ce fel a fost această pauză fiecare a decis în felul său.

 Cred în schimb că o parte apreciabilă dintre noi au dat un timp pentru a reflecta la ceea ce a fost să fie în 2013 și s-a gândit la ce va fi să fie în 2014. La fel, cred că majoritatea a folosit o parte din această pauză pentru planificarea noului an de vânzări (au avut grija profesionalului!)dar, minoritatea s-a concentrat pe a-și găsi și obiectivele personale de atins în noul an (au avut grija propriei vieți!).

 Iar din această minoritate sunt convins că puțini au găsit timpul să pună obiectivele personale pe hârtie cu acțiuni concrete și termene de realizare(ciudat, profesional ne găsim timp, personal …). Este doar o alegere personală! O fi bună, o fi rea? Doar 31 decembrie 2014 ne-o va dovedi!

 Mă bucur să ne întâlnim sau să ne reîntâlnim şi îţi sunt recunoscător pentru minutele pe care le vom petrece împreună pe această cale.

 Continuând desțelenirea mecanismului acțiunii umane îți propun să ne oprim azi, pentru câteva minute, la trei valori morale care, am curajul să cred, sunt definitorii pentru profilul moral al Managerului Vânzări (pe lângă celălalte trei fundamentale pentru orice manager).

 ART 17 Valori manager vanzari E. Profesionalism, Integritate, Viziune

Este o întreagă discuție despre ce înseamnă profesionalism. A reduce doar la a cunoaște și a stăpâni o profesie mi se pare difuz, fără miez, fără eseță. E doar o încercare facilă de a ne ascunde de adevăr.

 În fond, care ne este meseria? Conducători de oameni de vânzări! Conducători ai unor oameni deosebiți, plămădiți din alt aluat decât ceilalți angajați (argumente mai multe despre aceată credință ofer și în articolul Managerul Vânzări şi succesul său dar și în DVD 1 din setul video dedicat bazelor profesionalismului în vânzări „Vânzătorul profesionist – o realitate).

 Și atunci, cu astfel de oameni, profesionalismul nostru nu se poate rezuma doar la management și arta vânzării ci presupune mult mai mult și mai intens: valori și principii morale puternice, vizibile la modul în ceea ce suntem și ceea ce facem. Că ne place sau nu place, că ne convine sau nu, ar merita să tindem să fim modele reale, valide pentru subalternii noștri. Repet, doar prin ceea ce suntem și ceea ce facem!

 Iar despre ce însemnă cu adevărat profesionalism cred că John Maxwell , un lider mondial în autodezvoltare incontestabil (și pe care mi l-am ales ca mentor!) poate să-ți spună mult mai clar și mult mai multe.

 Integritatea, am curajul să cred, este marea dilemă a Managerilor Vânzări. Fiind supuși permanent cerințelor și presiunilor tuturor (șefii lui, șefii de departamente – colegii lui!!!, clienți, furnizori, subalterni) de multe ori gândesc “să dreagă busuiocul” iar această posibilitate însemnă să renunțe la integritatea lor.

 Ce este altceva decât asta să spui o minciună unuia sau altuia din cei de mai sus? Și de câte ori nu se întâmplă!

 Ce este altceva decât asta neasumarea responsabilității în fața unuia sau altuia de mai sus sau mult mai dureros lipsa de verticalitate în fața lor? Și de câte ori nu se întâmplă!

 Și o întrebare simplă: să nu răspunzi la telefon (un obicei al multor “manageri” contemporani!!!) este legat de integritate sau nesimțire?

 Simplificând, iată DEX:

 INTÉGRU, -Ă, integri, -e, adj. Cinstit, onest, corect; incoruptibil. – Din fr. intègre.  Sursa: DEX ’98 (1998) |

 Cu alte cuvinte, o valoare morală definită de alte valori morale și care, de altfel, este fundația leadership-ului.

 Iată părerea lui John Maxwell despre integritate și importanța acesteia pentru manageri:

 “Dacă iei integritatea din viața unui lider, el nu mai are pe nimeni pe care să conducă pentru că nu mai are o viață de urmat.”

 „Liderul cu integritate ar trebui să fie mai mare pe dinăuntru decât este pe dinafară.”

 Viziunea este parte integrantă a naturii Managerului Vânzări.  Să “vezi cu ochii minții” în viitor cum va evolua piața, ce va fi cu tine sau cu dezvoltarea fiecărui om din echipă, care este binele care va fi să fie și pentru care merită să te urmeze subalternii tăi sunt doar câteva jaloane ale viziunii unui adevărat Manager Vânzări.

 În fond, planul de vânzări nu este o reflectare a viziunii unui conducător de oameni?

 Am  curajul să cred că un om lipsit de viziune nu are dreptul, nici moral și nici profesional, de a se afla în fruntea unor oameni de vânzări. În primul rând, pentru că duce în neant un grup de oameni care și-au pus speranța în el și capacitatea lui de conducător și, în al doilea rând, pentru că el este doar un banal executant și … cam atât! Iar managerii sunt plătiți pentru creierul lor, nu pentru mușchii lor!

 Dar, pentru succes, viziunea nu este îndeajuns(este necesară dar nu suficientă!).  Mai este nevoie de încă un ceva vital căruia, din păcate, majoritatea managerilor îl trec pe un plan secundar – transmiterea viziunii sale și celorlalți!

 Fără a împărtăși viziunea cu subalternii, șefii, colegii, clienții, furnizorii este doar un mod de “lup singuratic” care nu va fi credibil și nici urmat de oameni!

Construiește-te!

***

Iar dacă, într-adevăr, ți-a plăcut ce ai citit, te rog dă   Imi place și  „trimite-mă” pe  Facebook-ul tău !

***

Iar dacă unul din principiile tale este de a ajuta oameni, uite ce îţi propun!

 Trimite adresa acestui articol, http://www.desprevanzari.com/?p=1092 , prietenilor sau cunoscuţilor tăi şi dă-le posibilitatea să citească.

Dacă îţi vor transmite înapoi un „Mulţumesc” respectă-i, preţuieşte-i, strânge relaţiile cu ei pentru că sunt oameni care au valori morale. Dacă nu …

by administrare

Mulţumesc pentru vizită şi mă bucur să te cunosc, cel puţin pe această cale! Numele meu este Aurel Boncioagă şi sunt „de vânzări” şi în vânzări din 1994 de când am demisionat din Armata Română (am fost ofiţer MapN, iar ultima funcţie a fost de lector universitar în Institutul Militar de la Braşov).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *